Verkoop Verbeteren

//Verkoop Verbeteren
Verkoop Verbeteren 2018-07-10T17:26:08+00:00

Verkooporganisatie verbeteren

Mission Matters adviseert bedrijven hoe zij hun verkoopresultaten kunnen verbeteren. Dit begint bij het professionaliseren van zowel verkopers als de verkoopafdeling. Bij het advies is er speciale aandacht voor thema’s als verkoopstrategie, de positionering, het verkoopproces, de samenwerkering met klant en interne organisatie en de verkopers.

Marketing- en verkoopstrategie

De verkoopstrategie is een afgeleide van de ondernemingsstrategie en het business model. Op basis van deze uitgangspunten ontwikkelen we samen met het management de marketing- en salesstrategie. We vertalen de strategische doelen naar een praktische invulling:

  • Een heldere klantsegmentatie,
  • Het presenteren van een eenduidige aantrekkelijke propositie,
  • Het definiëren van de klantrelatie die past bij de cultuur van het bedrijf.

De verkoop professionaliseren

Verkoopafdelingen en verkopers professionaliseren kent veel dimensies: uw verkoopstrategie en klantsegmentatie zijn het uitgangspunt voor de inrichting van het verkoopproces, de competenties van het team en de ICT ondersteuning. Ook de cultuur, de aansturing en beloningsstructuur doen ertoe. Onze visie op een professionele verkooporganisatie is dat de juiste mix van deze elementen is ingericht.

Acquisitie aanpak en actie!

Acquisitie bestaat uit het onderhouden van de relatie met bestaande klanten en het werven van nieuwe klanten. Ook hierbij is een goed werkend CRM systeem belangrijk, maar het belangrijkste is dat er vanuit duidelijke doelstellingen voldoende tijd wordt besteed aan actie. Actie bestaat uit de juiste activiteiten en die zijn anders voor account management dan voor het werven van nieuwe klanten.

Onze aanpak

Het werken aan de realisatie van uw verkoopdoelen is een creatief en motiverend proces.

Optimaliseren en verbeteren verkoopactiviteiten
In een maatwerk traject analyseren we de elementen salesstrategie, klanten, verkoopproces, verkoopteam (kennis, kunde, motivatie en uitvoering) en verkoopmiddelen. Na de analyse gaan we tot transactie over: waar zitten de eerste quick wins en waar de big wins.

Business Model Canvas workshops
In een aantal sessies werken aan een renderend bedrijfsmodel, waarbij marktsegmenten, propositie en relatiebeheer centraal staan in het ontwerp. Dit is geschikt voor het MT, met een afdeling, individueel of juist in een intervisie vorm.

Intervisie en teambuilding
Verkopers zijn veel alleen op pad. Door regelmatig intervisie in het bedrijf over sales of persoonlijke thema’s verbinden we collega’s en vergroten we de saleskennis en slagvaardigheid. Ook organiseren we inhoudelijke sales teamdagen.

Acquisitie Training
Nieuwe klanten werven is altijd top prioriteit. Door een persoonlijke en op maat gemaakte acquisitie aanpak en training-on-the-job, krijg je direct afspraken en vult de pijplijn. We coachen verkopers on the job. We leren ze bellen en zitten naast ze tijdens belblokken , bereiden we verkoopgesprekken voor en/of gaan mee naar klanten. De verkoper als manager van de pijplijn.

 

Bij Mission Matters zijn Jack van Praag en Angelique Schrama onze verkoop adviseurs. Jack heeft jarenlange ervaring met het richten en aansturen van de verkooporganisatie en Angelique heeft naast aansturing van een verkoopteam jarenlang gewerkt als sales in dienstverlenende organisaties. Waar nodig zetten wij specialisten of trainers uit ons netwerk in.

Wij komen graag met u in contact voor een kosteloze kennismaking.

Voor projecten en workshops maken wij altijd een offerte met inzicht in de resultaten, activiteiten en inzet. Iedere organisatie is uniek, en bij een maatwerk programma of thema past een maatwerk aanbod.

Referenties

Load More Posts