Naar overzicht

Mulder-Mazda: succesvol samenbrengen van de online en offline wereld

Missie

Een mooie case over succesvolle digitale transformatie in de autobranche

De cijfers van autodealer Mulder-Mazda waren al goed, maar Jeroen Dols zag groeipotentie door een betere organisatie van de manier van werken. De business moest helemaal om en daarom schakelde hij hulp van een projectteam van Mission Matters, MetaFactory en Commandos in en werd de digitale transformatie van Mulder-Mazda ingezet. Lees hoe deze autodealer de online en offline wereld in de autobranche weet te verbinden. Mét ongekend succes.

Aanpak

Unieke Car-configurator verandert de business

De gemiddelde autodealer heeft een website en een mooie showroom, en hoopt dat er een klant binnenwandelt. Veel dealers hebben beperkte tools ter beschikking om een ideale klantreis te ondersteunen. Een woud van nauwelijks met elkaar samenwerkende ICT-systemen zijn hier mede debet aan. Dit kan anders.

Als rasechte ondernemer die ook nog eens graag ‘in control’ wil zijn, realiseerde Jeroen Dols zich: dit kan anders. Hij bedacht het concept van AM-i (AutoMotive intelligence), een dealer management systeem voor automerken, met een Car-configurator als centrale spil om personalisatie en operational excellence te realiseren. AM-i is naast gebruik binnen Mulder-Mazda ook beschikbaar voor andere autodealers. De toegevoegde waarde voor een automerk is dat op deze manier dealer engagement wordt gecreëerd, waarbij de dealer ondersteund wordt met een helder standaard proces en een krachtige tool in de vorm van de Car-configurator om in te spelen op specifieke klantwensen.

Car-configurators bestaan al, maar dit is de eerste Car-configurator die bij de autodealer zelf kan worden ingezet en in zijn dealer management systeem kan worden geïntegreerd. Daar waar bestaande car-configurators worden ingezet naast de bestaande business, gaat Jeroens concept veel verder – op termijn kan het deze business vervangen.

Mission Matters, business partner bij de transformatie

Mission Matters, of eigenlijk dochterorganisatie MetaFactory, kwam in beeld bij Jeroen Dols vanuit de behoefte aan een partij die de hoge mate van complexiteit en flexibiliteit bij de ontwikkeling van deze complexe ICT-applicatie aankon. Met de vorming van het projectteam (MetaFactory, Mission Matters en Commandos) is de samenwerking uitgegroeid tot een relatie die Jeroen Dols bestempelt als ‘partners in business’. Het team is betrokken bij het hele traject van uitwerking van het dealer-concept, de visie en het verdienmodel, tot en met de vertaling naar- en ontwikkeling van goed werkende software-systemen en -processen en de (online) strategie gericht op optimale customer engagement.

Oplossingsgericht en meedenkend,  flexibel, en denkend vanuit kansen in plaats van onmogelijkheden

Jeroen Dols over Mission Matters

Opdrachtgever
Mulder-Mazda - Jeroen Dols, algemeen directeur
Diensten
Maatwerksoftware Operational excellence Processen
Periode
2018

resultaat

Onze aanpak leidde tot de volgende resultaten:

100%
Bedrijfsgroei
Mulder-Mazda is de snelst groeiende dealer in Europa
100%
Onderscheidend vermogen
Unieke carconfigurator als centrale spil voor personalisatie ën operational excellence