De reis van oriëntatie naar aankoop is een hele andere weg geworden. Die weg moet je internaliseren

Organiseren vanuit klantperspectief

Het is niet verwonderlijk dat organisaties bij een procesverbetering geneigd zijn zich te richten op efficiëntie.  Je kunt blijven doen wat je deed, maar dan beter, efficiënter. Dat is namelijk een makkelijker en veiliger weg, dan te denken vanuit werkelijke operational excellence.

Procesgericht werken is ingrijpender. Het vraagt van een organisatie in plaats van interne, een externe focus te nemen, ofwel het klantperspectief. Het vraagt leiderschap om de organisatie te kantelen en de medewerkers mee te nemen in dit veranderproces. Dat is geen ‘quick fix’. Mission Mattters begeleidt organisaties die voor die uitdaging staan.  Succesvol, vanuit de verbinding tussen missie en ICT, processen en mensen.

Een mooi praktijkvoorbeeld is de Carconfigurator die we voor Mulder-Mazda ontwikkelen. Het AM-i (Auto Motive intelligence) project combineert de online en offline wereld van de autodealer en verbindt de verschillende factoren in de autobranche. Mission Matters is betrokken bij de visie ontwikkeling,  de businesss-case, het herontwerpen van de processen, het managen van het veranderproces, de vermarketing van het AM-i concept en is verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling van het AM-i. Lees meer over deze interessante case. 

Ben je benieuwd naar verbeterpotentieel in jouw organisatie? Met de Mission Matters quickscan krijg je snel inzicht! Gebaseerd op bewezen management modellen en een goede start voor jouw succesroute. 

Quick Scan als start van de reis

We starten met een quick scan gericht op missie, verbeterpotentieel, uitdagingen en oplossingsrichtingen en vertalen dit naar een succesroute.

Ict & Processen

ICT
Maatwerksoftware
Software advies en hulp bij ICT projecten
Processen

Interessante artikelen