Versterken van de commerciële slagkracht

Mission Matters adviseert bedrijven hoe zij hun verkoopresultaten kunnen verbeteren, organisatiebreed en passend bij de wensen van de klant. Het optimaal functioneren van de afdeling verkoop is daarbij cruciaal.

Wij ondersteunen bij het professionaliseren zowel de verkopers, als de afdeling en de processen. Mission Matters heeft speciale aandacht voor thema’s als verkoopstrategie, verkoopproces, interactie met klanten en samenwerking met de interne organisatie, in het bijzonder met de afdeling marketing.

Er komt veel meer bij kijken dan ‘goed kunnen verkopen’. De sales/accountmanager is namelijk bij uitstek de persoon die in de praktijk kan bijdragen aan een optimale klantbeleving. Gedacht vanuit de klantreis, zijn de interactiemomenten tussen medewerkers en klanten ‘moments of truth’ en zijn van grote invloed op de klantervaring.

Wat wil jouw klant?

Om verkoopmedewerkers in staat te stellen de klantreis proactief en positief te beïnvloeden hebben ze inzicht nodig in de klantbehoeften. Generieke informatie is niet toereikend. Het gaat om specifieke behoeften van, en de kennis over dié klant zoals zijn eerdere koopgedrag, loyaliteit en tevredenheid. Er zijn mooie nieuwe manieren om deze informatie paraat te hebben. Dit is ook de plek waar techniek en processen om de hoek komen kijken.

Business Development

Optimaliseren en verbeteren verkoopactiviteiten
In een maatwerk-traject analyseren we de elementen salesstrategie, klanten, verkoopproces, verkoopteam (kennis, kunde, motivatie en uitvoering) en verkoopmiddelen. Na analyse gaan we over tot transformatie: waar zitten de Quick Wins en waar de Big Wins?
Business Model Canvas
In een aantal sessies werken we aan een renderend bedrijfsmodel, waarbij marktsegmenten, propositie en relatiebeheer centraal staan in het ontwerp. Dit is geschikt voor het MT; met een afdeling, individueel of juist in een intervisie-vorm.
Teambuilding
Verkopers zijn veel alleen op pad. Door regelmatig intervisie in het bedrijf over sales of persoonlijke thema's verbinden we collega's en vergroten we de saleskennis en slagvaardigheid. Ook organiseren we inhoudelijke sales teamdagen.
Ontwerpen klantreis
Verbeteren van de klantervaring door samen de Moments of Thruth te analyseren en de klantreis te ontwerpen.

Intervisie voor commerciële medewerkers

'Intervisie in Bedrijf' is gericht op het verbinden van collega’s en vergroten van de commerciële slagkracht

Lees meer

Organisatie advies & Coaching

Organisatieadvies
Missie en strategie
Bedrijfscultuur, Leiderschap en het nieuwe samenwerken
Coaching
Coaching voor ondernemers
Coaching voor directeuren en directieteams
Coaching voor managers

Interessante artikelen